woensdag 26 september 2012

Wat te doen met herfst?



Ieder seizoen heeft wel wat.

Lente: nieuw leven, frisheid, energie, vogeltjes die fluiten.

Zomer: iedereen vrolijk, ZON, vakantie.

Winter: kerst, sneeuw, warme chocolademelk mét slagroom! En .. Nee heb niks met die man met die gekke hoed, baard en z'n donkere vriendjes!

En nu dan herfst: ja stiekum vind ik het wel gezellig, al mis ik het wel om luchtig gekleed te gaan en op te warmen in de zon maar dit heeft ook wel wat. Het huis weer warm aankleden (incl. Ikzelf, bah) is toch wel erg gezellig en leuk. Je merkt het ook wel aan mijn posts van de afgelopen dagen. Ik ben al aan de slag gegaan in huis en ben nog lang niet klaar. En hoewel ik het erg leuk vind, kan ik dat niet zeggen van dochterlief! Dus hieronder een paar dingen die ik deze herfst nog wil doen.

1. Een boswandeling.
Een goede boswandeling mag niet ontbreken in de lijst want het is mooi om te zien hoe de bladeren van de bomen zich zo mooi kleuren. In de bomen en op de grond, overal zie je kleur. En als je toch daar wandelt, ga dan op zoek naar spul dat je kan gebruiken ter decoratie! Denk aan denneappels, takken, bladeren, eikeltjes ( al vind je die overal wel, ongeacht het seizoen ;D ) en dat soort spul. TIP: neem een tas mee.

2. Uitwaaien aan de kust.
Oke, oke, het kan erg koud zijn maar daar kan je je op kleden. Doe dit dan ook echt want geloof me, de kou is echt niet aardig. Neem een thermofles met warme thee of chocomelk mee om na het uitwaaien op te warmen.

3. Knutselen
Het woord zelf klinkt zo oubollig maar wat is nu leuker om op een regenachtige herfstdag te doen dan dat. Gezellig met je kind of wie dan ook creatief bezig zijn. Alles wat je al verzameld hebt aan de kust of bos kan je nu goed gebruiken.

4. Heel veel warme chocolademelk drinken.
Meer hoef ik er niet over te zeggen behalve dat ik er graag slagroom bij wil. :D

5. Filmdag houden.
Oee... Hier kan ik ook erg van genieten! Gezellig op bank hangen, onder een deken in je slobber outfit! Who cares.. Het is tenslotte een soort familie flodderdag!

6. Pompoenen uithollen of verven.
Dit wil ik binnenkort doen. Dus ik ga maar gauw op zoek naar die pompoenen! Uiteraard zal ik hiervan foto's maken als het zover is.

Tot zover mijn lijstje.

Hebben jullie nog ideeën of plannen? Laat me maar weten, misschien kan ik ze aan mijn lijstje toevoegen!

Ik ben benieuwd!

1 opmerking:

  1. Haha familie flodder-dag. Tsja.. Da's toch wel écht ons ding. ;-)
    een lekker appeltaart (incl. Slagroom) bakken vind ik altijd lekker, maar in de herfst en winter smaakt t tòch net iets lekkerder :) lekker met de kindjes om ze weer een middagje zoet te houden.. Xx

    BeantwoordenVerwijderen