dinsdag 25 september 2012

Harten slinger



Voor degene die mij ook op facebook volgen, herkennen de bovenstaande foto want die plaatste ik gisteren op mijn tijdlijn. De natuurlijke uitstraling en de leuke hartenslinger trok mijn aandacht. Die slinger ga ik maken, dacht ik meteen. Eerst nog een stofje uitzoeken tussen mijn stoffenhoop, maar vond niks leuks ertussen liggen. Balen, maar bedacht ineens iets anders...



En had ik nou toevallig nog een dekbedovertrekset met vrolijke kleuren over die niet meer gebruikt werd op zolder liggen. Mooi!, Die ga ik verknippen en gebruiken... doe ik er toch nog iets nuttigs mee behalve dat het stof ligt te vangen op zolder. Uit de kussensloop alleen haalde ik al iets van 13 grote hartjes... moet je nagaan hoeveel ik er uit de rest haal! En wat nog fijner was, alles lag natuurlijk al dubbel op elkaar dus het was alleen maar het hartje tekenen en uitknippen.

 
 
Ik gebruikte een stuk karton waaruit ik een hartje kniptje en dit gebruikte als sjabloon om de hartjes even groot te krijgen. Ik knipte ze uit, naaide en vulde de hartjes..
 


En voilá, een mooie schaal vol vrolijke, stoffen hartjes!


Nu nog bedenken of ik gekleurd draad of lint ga gebruiken en waar ik dat aan moet vastmaken. Een mooie gedroogde tak of gewoon een stuk roede? Eerst maar nog meer hartjes maken.

:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten