donderdag 27 september 2012

Biefstuk met ui en champignon, krieltjes en salade

 
 
 
 
 
Ooh ooh wat is dit toch lekker!

Zo nu en dan trakteer ik mezelf op een lekker stuk vlees en ja, ik kies dan voor een lekkere biefstuk. Helaas vanwege de prijs kopen wij dit niet dagelijks dus als we het wel eten, dan genieten wij er volop van.

Het eerste wat ik doe is wat kleine ringetjes snijden van een ui. Zo dun mogelijk maar dat hangt er maar net van af hoe je het zelf lekker vind natuurlijk. Ook de chamignonnetjes snijd ik in kleine en wat grotere stukjes.

Vervolgens maak ik een simpele salade met tomaat en komkommer voor wat frisheid en groens op het bord. Dit kan je op vele manieren variëren dus keus genoeg voor een lekkere salade.

Daarna bak ik de krieltjes bruin om ze daarna nog even op zacht vuur te garen.

Ondertussen pak ik mijn grilpan en gril de biefstuk zo 3 á 4 minuten aan beide kanten bruin. Ik eet mijn biefstuk graag medium/rare en grill echt op gevoel. Ook grill ik de uitjes en champignon mee zodat het wat sap van het vlees krijgt voor extra smaak.

Vervolgens alles op een bord, peper en zout naar smaak erbij en smullen maar!

Hoe eten jullie je biefstuk graag?

Lekker sappig en mals of mag het juist
helemaal doorbakken zijn? Alleen peper en zout of een lekkere jus erbij?

Eet smakelijk!

P.s: niet alle kids lusten biefstuk dus dit kan je makkelijk vervangen door o.a. een knapperige kipschnitzel! Gegarandeerd dat ze nu ook lekker smikkelen aan tafel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten