dinsdag 25 september 2012

~ there's no place like home ~

P.s: het plastic over de letters is inmiddels al eraf gepulkt!

Beetje voor beetje voelt het huis steeds meer van ons. Een dagje de meubels herinrichten en handgemaakte creaties in huis plaatsen op een regenachtige dag, doen me erg goed. En dat had ik nodig aangezien de laatste 4 dagen ziek ben geweest en geen tijd kreeg om te rusten. Iedere moeder zal het wel herkennen. Alles gaat gewoon door.

Werken, kind moet naar school, helpen met huiswerk, kleren wassen, strijken , wegzetten, koken, keuken weer opruimen, etc......

Tja, je kan zeggen dat ik veel tijd over heb aangezien ik alleen onder schooltijd werk maar dat wilt niet zeggen dat ik er niet moe van kan worden. Het opvoeden en bezig zijn met je kind en het huishouden runnen wordt vaak nog onderschat, naar mijn mening. De reacties van : Ooohhh, maar je hebt zoveel tijd! Ja dat klopt helemaal en die tijd benut ik goed! Ik lig niet mijn tijd te verdoen. Weet je wel hoeveel je kan doen op een dag als je je dag goed benut. Mensen verdoen hun tijd door tv te kijken, achter de computer te hangen etc. en natuurlijk , ik doe dat ook maar ik multitask! Ik zal wel moeten, wil ik alles gedaan krijgen wat gedaan moet worden. Er zijn wel enkele dingen waarvan ik mezelf opleg er echt tijd voor te nemen en dat is sowieso, aandacht voor Jaydee ( dus school, eten, bed etc) maar ook een uurtje (in ieder geval ) creatief bezig zijn. Dat houd mijn geest rustig ( en dat heb ik nodig, aangezien ik de wereld erbuiten als chaotisch en rumoerig ervaar ). Nu vraag je je misschien af, hoezo dat dan? Nou dat leg ik wel een keer uit in een ander logje. HINT: HSP.

En als echte HSP'r heb ik erge behoefte aan een thuisbasis. Vandaar : There's no place like home!!

Liefs, Soraya

Geen opmerkingen:

Een reactie posten