dinsdag 2 oktober 2012

Roti

Dit was mijn 'voorproef' bordje :)


Vanochtend kreeg ik trek in kerrie en besloot voor vandaag maar roti te maken.
Nu ben ik echt geen ster in koken ( heb er ook maar sporadisch zin in ) en doe ik altijd maar wat
maar bij het voorproeven, proefte het al redelijk ok.

Ik moet zeggen dat ik ook erg weinig geduld heb om te koken en heb mijn roti als volgt gemaakt:

In een vijzel stamp ik knoflook, zout en wat zwarte peper fijn, masala erbij en wat water. Dit mengen tot een prutje en bak dit in een pan met wat olie. Zodra de geur omhoog komt van de kruiden, bak ik het vlees mee. Pas wel op dat je kerrie niet verbrand want dan krijg je een bittere smaak. Vervolgens voeg ik er nog wat water bij om het vlees lekker zacht te maken. Dit laat ik dan een tijdje op zacht vuur pruttelen en kook ik voor wat pit een madame jeanette mee. Omdat mijn dochter mee eet, let ik er wel op dat de peper niet barst want anders wordt het té heet en kan ik iets anders voor haar koken :(.

De rotiplaat zelf maak ik niet maar koop ik bij de toko. Er zitten 3 in een pakje en kunnen eventueel ook de vriezer in.

Alles doe ik op gevoel dus ik zou niet weten hoeveel ik van wat nodig heb. maar dit kan je uiteraard vinden op de vele recepten die te vinden zijn op het net. Klik hier en hier voor recepten!

Eet smakelijk!





1 opmerking:

  1. Heb het nog nooit zelf gemaakt, maar misschien toch maar doen! Ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen